8 lutego 2016

Korona i różdżka DIY

Lubię dawać dzieciakom coś od siebie, ręcznie zrobione i uszyte maskotki, dekoracje, poduszki. Przy okazji zbliżających się urodzin córki natchnęło mnie, by uszyć jej koronę oraz różdżkę - do tej pory w użyciu była korona z kartonu, różdżki w ogóle nie miała, więc stwierdziłam, że zrobię jej niespodziankę. A przy okazji DIY ;-) Jeśli chodzi o tkaniny, na początku zakładałam, że wezmę coś różowego, najchętniej pastelowego, a wybór miałam ogromny, czułam się jak dziecko w sklepie z cukierkami! Ostatecznie wybrałam zestaw tkanin, który najbardziej mnie urzekł, myślę że z takiej korony ucieszyłaby się i dziewczynka, i chłopiec.






Do wykonania korony i różdżki potrzebujemy:
  • dwa wzory tkanin
  • arkusz białego filcu
  • kawałek flizeliny
  • lamówkę, tasiemki
  • patyczek - ja wzięłam patyczek po wacie cukrowej, z mojego chomikowania nieraz jest pożytek ;-), można też kupić w kwiaciarni patyczek do podtrzymywania storczyków
  • trochę wypełnienia do gwiazdki, na przykład kawałki watoliny


I oczywiście potrzebny jest szablon, który dla Was przygotowałam - możecie go pobrać TUTAJ.





Na początek należy odrysować wzór korony - z filcu wycinamy wzór wzdłuż linii, natomiast na tkaninie dokładamy około 1 cm zapasu na zaszycie (patrz zdj. nr 4). Przykładamy tkaniny prawą stroną do siebie, przeszywamy na maszynie (zostawiając dół nie zaszyty), a następnie docinamy drugą tkaninę (zdj. nr 8). W podobny sposób zrobiłam gwiazdkę, zostawiając otwór na wypełnienie i umocowanie patyczka. Jeśli chodzi o filc, miałam akurat arkusz 20 x 30 cm, więc nie mogłam wyciąć korony w całości, toteż "skleiłam" dwa kawałki filcu za pomocą flizeliny i żelazka z obu stron (zdj. nr 6). Wszystkie rogi zewnętrzne należy ściąć, uważając, żeby nie przeciąć szwów, a rogi wewnętrzne nacinamy (zdj. nr 9). Następnie przewijamy koronę na prawą stronę, rozprasowujemy i umieszczamy w środku filc - jeśli nie chce się zmieścić, ścinamy jeszcze troszeczkę brzegi (zdj. nr 10). Przeszywamy brzegi korony. Ostatni etap to przyszycie lamówki - tutaj lekko nie ma, trzeba złapać obie warstwy materiału i jeszcze pilnować, żeby przeszycie na lamówce wyszło w miarę równo (zdj. nr 11). Na troczki zostawiłam po 25 cm lamówki z każdej strony. Szyjąc gwiazdkę pamiętajmy, żeby również pościnać i ponacinać rogi. Patyczek można obszyć paskiem tkaniny (ja zrobiłam to ręcznie) lub owinąć tasiemką.

Post jak uszyć kostium Raibow Dash cieszy się dużą popularnością, więc mam nadzieję, że ten kursik również przypadnie Wam do gustu :-) A jeśli ktoś nie lubi szyć, jeszcze jedna wiadomość - tkaniny starczyło mi na dwa takie zestawy, drugi można kupić TUTAJ.

Ściskam Was cieplutko!





27 komentarzy:

  1. Fajny prezent! Też bym się nie obraziła z takiej korony ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie! Jak starannie! jesteś mistrzynią! Byłabym zachwycona gdyby ktoś mnie tak obdarował! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i jak starannie :))Dziękuję za kursik ,wreszcie wiem jak zrobić żeby gwiazdki były takie szpiczaste :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla prawdziwej księżniczki :) Mój blog Ma i Bla przy okazji zapraszam do siebie na CANDY :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne wykonanie i dobór kolorów :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały prezent, tak się zaczynam zastanawiać czy nie skorzystać z super kursu i zrobić chrześniaczce taki prezencik. Cudne!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne kolorki i wykonanie! Każde dziecko by się cieszyło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przecudowny zestaw, każda mała księżniczka będzie wniebowzięta jak zobaczy taki prezent.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł!
    Anetko a skąd jest ta bawełna w łezki? Podobne są w Pasmasz ale tylko 2 rodzaje,tzn.kolorystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie z Pasmaszu ;-) Tyle że ja byłam w sklepie stacjonarnym, może na stronie internetowej jeszcze nie mają. W sklepie wiadomo - oczopląsu można dostać, trudno się zdecydować, taki wybór :-)

      Usuń
  10. Wyszło pięknie! Podziwiam :)
    Ściskam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej! To takie genialne :)
    Pozdrawiam
    Jadwiga
    Zajęcza Nora

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny zestaw dla małej królewny :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno bardzo pracochłonne, ale efekt powala ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie samodzielnie wykonane prezenty są najlepsze:-) Piękne wykonanie:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Korona kapitalna, a różczka "kapitalniejsza".......hehe. Każda dziewczynka może się poczuć jak królowa wróżek:)

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczny zestawik, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny prezent :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. No i mamy pomysł na prezent dla małej księżniczki- dziękuję:) Przy okazji zapraszam na kosmetyczne candy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Więc sama szybko mogę stać się księżniczką ??? SUPER! hihhhiih

    OdpowiedzUsuń
  20. niebawem zrobie taką koronę mojej księżniczce:)

    OdpowiedzUsuń
  21. super! Też mam w planach uszycie takiej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny zestaw i jeszcze do tego przydatny tutorial. Super!

    OdpowiedzUsuń
  23. Zestaw jest śliczny świetny tutek :)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczna i super tutek - pozdrawiam Agnieszka
    zapraszam do mnie http://dobranocnetwory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zostawienie komentarza!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...